Hej mitt vinterland! Nu e ja hääär

12 minusgrader o snö
Nu är jag hemma

Det är så här det ska vara  i december!

Just nu känner jag för att avrätta varenda jävel som jobbar på Telia
Vi har nämligen ringt dom TRE gånger o sagt att dom inte skulle flytta bredbandet härifrån till Strängnäs förrän efter jul, runt den 9/1.

Och därför har ju jag suttit med ett segt jävla mupp modem hela november och december i Strängnäs och tyckte att "oj va skönt de ska bli med bredband när ja kommer hem" men vad vore en kombination av mig, telia o datorer om de inte skulle bli tjorv?
För tro det eller ej men Telia idioterna hade flyttat bredbandet till min lägenhet 2/12! Andra december!
Ja har för de första kunnat varit uppkopplad via bredband istället för muppmodemet i 2 veckor men inte vart de för att idioterna inte meddelat mg omatt de va flyttat, vilket dom hade lovat att göra. Sen kommer ja få sitta här uppe i skogen, avgränsad från all civilistion ÄNNU mer än normalt för att jag bara har vanligt uppringt internet hemma.

När ja tänkte den tanken först var de typ de värsta som kunde hända just nu  dataväg, men som ja sa. Ja+Telia+dator= ej fungerande ekvation.
Nej, för när ja väl samlat mig lite och gick upp till datorn för att installera "telia internet för alla" så funkar inte det heller!

Att min bror är dum i huvet och inte vill låna ut sitt dator m. bredband till mig,  att jag snodde hans nyckel och"bröt" mig in i hans lägenhet när han var på jobbet men att han sen fick svaga aningar igår kväll vad jag var kapabel till  hade han lösenordskyddat sin dator ( är tyvärr inte utbildad hacker ännu ) och spärrat mobilsamtal på sin hemtelefon (smart av honom att förutse att ja inte ens kan öppna ett samtal på min mobil), gjorde att ja fick se mig besegrad och de gör nu att jag sitter på Mörsils bibliotek.
Känner mig som i en flm. Förutom att det här måste va världens minsta bibliotek men världens äldsta dator, med ett tangentbord som man behöver en hammare för att tangenterna ska reagera på är hela byn helt död, inte ett ljuf förutom 3 barn på dagisgården hördes när jag gick hit.

Vaddå uppfylla alla fördommar som finns om Norrland?

Oj!
Nu kom en besökare in här!
De va nämligen bara ja ochden enda bibliotikarien här nyss.
Men damen som kom nyss ser ut o va en frisk typ, sisådär 75 år, tonade glasögon och lila jacka.
Hon mådde tydlgen inte så bra.
Eftersom att vi i den här byn känner typ alla, speciellt dom som jobbar så känner gertie (bibban) allt folk som kommer hit.
Elsa vill nämligen både julbaka, städa och göra mat emen är förkyld och orklös och orkar inte göra nåt.
Stackars Elsa
Oj då! Hon är 90 år tanten.
Ojejoj...

Nu ska ja gå hem i kylan
ja o mami ska åka till stan sen och lilleman måste gå ut.
När jag gck hemmifrån låg han kvar i min säng, men kroppen under täcket och huvet på kudden.

Så adios amigs

ja vet inte när jag är ute i cybervärlden nästa gång
Om ja lyckas knäcka pärs löenord kanske de blr snart
Annars kanske det dröjer

Telia borde avrättas....

Shiet vad långt de här blev



GOD JUL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback