Åter i de Jämtländska skogarna

Då är jag åter i Jämtland och Mörsil. Skönt att vara hemma, har precis duschat o badat bastu o känner mig för tillfället superfräsch i nyinköpta jeans o nytvättat hår.

Resan upp igår gick bra, väldigt segt på bussen, benutrymmet är inte det bästa och jag som hade hoppats på att få 2 säten för mig själv fick nöja mig med ett. Träffade en gammal klasskompis på centralen på morgonen och vi kom fram till att  vi skulle åka samma buss upp, senare visade det sig att väen hennes bror + hans tjej skulle med så jag fick sällskap iallafall. Vi fördrev tiden med lekar och spel samt allmänt snack. När inte vi pratade själva gjorde ett fyllo bakom oss det så att det räckte. Riktigt otrevlig snubbe som avbröt oss hela tiden, sa massa dumma grejer och blev tillsist avslängd i Sundsvall efter att ha frågat en tjej om hon inte ville suga av honom. Rätt åt honom.

Väl framme i Ösd mötte mamma o pappa mig på stationen för att ta min alldeles för tunga väska med sig hem, sen smått sprang jag till Linda för att byta om. Skulle blivit fest hos C & M men folk var för trötta så det blev en mysig kväll med sällskapsspel och nattmat på Donken istället. Mkt trevligt o passade nog mig bättre än att ha festat, så jag var supernöjd.

Åter i de Jämtländska skogarna

Vi spelade TP och Alias. Jag o Mli spelade i lag. Vi var ganska dåliga på TP men vann mkt värdigt på Alias där vi knäckte alla andra ;)
Otroligt vad mkt skratt olika förklaringar av kan bli underhållande. Mattias tog kvällens roligaste kommentarer och Mli stod för ljudeffekterna (Oh, Oh, Oh!).

Idag ställde jag klockan för att komma upp hyfsat tidigt för att hinna ut en sväng på stan och hitta ett par jeans innan bussen hem gick. Det gjorde jag men missade bussen så jag träffade syrran o hennes kille + kompisar en stund innan nästa buss gick.

Nu ska jag göra knäck med pappa, senare ska vi klä granen!
Här ska det bli julstämning!



"- Vill alla tjejer göra innan de fyllt 30!
- Sminka sig!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback