Civiliserad

Det är väligt komiskt. Jag som i vanliga fall är "norrlänningen", blir trackad för att bo i skogen o långt bort från civilisationen är just för tillfället mest civiliserad av mina närmaste kompisar från söder.

Eftersom att båda måste blivit väldigt inspirerade av min underbara dialekt (som förövrigt knappt existerar) har båda två med familj nu köpt sig en stuga i vildmarken, S 10 minuter från mitt hus och J 1,5 timme bort. Båda platserna totalt utan mottagning till mobilerna. Jag är en civiliserad människa! ;)

Har varit i Sällsjö idag från att jag kom ifrån jobbet, där det f.ö var massor att göra. Jolsson gjorde det lite enklare genom att tacka nej men annars var det alla rum på hela våningen. Har är himla trevlig, men ser...lite underlig ut.
Roligt när jag var klar o mötte en jobbarkompis i korridoren påväg hem, han kom ut från kontoret med en flaska Moët i vardera hand, det blev lite missförstånd som gjorde det hela väldigt roligt. Rätt soft att få två flaskor för att nån glömt dom, står fortfarande två kvar inne på kontoret. Undrar vem som får dom? Chefen? Vem glömmer förövrigt 4 flaskor Moët på sitt hotellrum? El lämnar man dom medvetet? Hum...

Ikväll ska jag färdigställa julgodiset som inte kunde göras klart innan jul eftersom chokladen tog slut, bättre sent än aldrig. Sen blir det film med massa gott att mumsa på, snart är det nyårsafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback