Djupa spår

Eftersom att körsbärsträd börjat blomma, tussilago funnits på flera ställen och krokusar börjat komma upp i diverse blomlådor ser jag faktiskt inget hinder med att spela Gyllene Tider, trots att det är 16 december. Brukar ha hård policy på att man inte spelar GT på vintern annars men har kommit fram till att det är en ganska töntig sak jag kommit på.

Det är rätt läskigt vad musik och låtar gör att  man minns mkt och känner olika känslor som man känt tidigare då man hört en speciell låt.
Jag har verkligen försökt att höra "Det är över nu" hur många gånger som helst efter den gången då den kom på radion när jag precis sagt hejdå till Casper för sista gången. Den känslan sitter. Texten var så träffande. Inte ens under konserten för 2 år sen kände jag glädje då den låten spelades. Den trycks förbi varenda gång på skivan.
Jag har tänkt på några gånger att jag kanske är rädd för att tänka tillbaka på den tiden, men så är det inte. För jag kan prata om det, tänka på det, sakna honom och vara glad över minnen.
Det är den förtvivlade känslan som jag hade vid det tillfället som kommer tillbaka, jag ser mig själv i bilen och känner som jag gjorde då... Det är väl mest att jag inte vill känna så någongång igen, men blir påmind om det varje gång låten spelas.

Då är det trevligare med låtar som påminner om positiva saker. Vilka också är många fler, tur är väl det :)

Kom att tänka på vår promenad till idrottsparken i Nkpg years ago.
"Jag vill ha den dääär Gessle, i en bearnaise-sås-sång..."
Jag måste verkligen åka tillbaka snart :)
(Hur många gånger har jag inte lovat det? :S


Nu ska jag hoppa in i duschen för att sedan möta tjejerna nere på stan, handla lite och sedan börjar förhoppningsvis en rolig kväll som vi förtjänar mer än någonsin så det kan inte bli annat är roligt.



Ljudet av ett annat hjärta - Gyllene Tider

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback