Fett bra dag

Veckan började otroligt bra, jag kände det på mig att det skulle bli en grymt bra dag det här.

Vaknade hyfsat pigg imorse och hade god tid på mig att göra mig iordning o gå ner till skolan. Hade sista provet (äntligen!) för terminen första lektionen, kunde gått bättre men jag hoppas på att jag det går bra, hade inte kunnat gjort mera. Föll för frestelsen att äta en baguette med brie o salami, har blivit för många sånna de senaste skoldagarna... Jag brukade inte ens gilla salami?

Resten av dagen flöt på, hade "stå på händer" på idrotten, eftersom att smidighet är mitt andra namn (el inte... ) stod jag och passade S för det mesta o hann även med att få ett sjukt hårt bandyboll i huvet, el på tinningen. Gjorde jätteont, jag o S dissade det gymnastiska då resten började göra dubbla baklängesvolter med en hand (ungefär? ) och spelade badminton istället. Mer min grej ;)

När jag kom hem möttes jag utav en massa trevliga saker på min dörrmatta! Trodde först att någon lagt sakerna i fel dörr men i"cke sa Nicke!" :D
Min farbror har varit här o lämnat julklappar (tidningar) till mig o brorsan, låg även en chokladkaka som jag misstänker är till Ma & Pa, men...Jag kommer inte kunna hålla mig utan kommer troligtvis fira en sjukt bra dag med den ikväll o köpa en ny till dom på torsdag isåfall.
Helt superpassade med min tidning iallafall, Elle, lättsam läsning dessutom fick man med en bok. Patient 67, pappa säger att den är jättebra, han fick den i julklapp av mig för nån jul sen o har sagt åt mig att läsa den. Vilket som, skulle ha köpt både tidning o bok till bussresan på torsdag men nu slipper jag ju det :)


39491-131


Inte nog med allt detta, jag fick även, precis när jag satte mig vid datorn, ett mail från min chef.
Har varit osäkert hurvida om/när jag ska jobba under jullovet men de verkar som hon behöver mig precis när jag vill jobba. Så jag måste säga att det här är en alldeles fantastisk dag.

Dessutom är det minusgrader, börjar kännas att det faktiskt är december och mitt hår har varit undebart hela dagen, vad härligt det är när allt stämmer samtidigt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback