Grupperingar

Har efter kvällen tänkt lite på hur mkt grupperingar det finns utan att man egentligen tänker på det och vad människor överlag är dömmande. Det är egentligen sjukt att man bildar sig en uppfattning om någon efter hur de ser ut. När man ser en människa första gången har man inte mkt annat än utseendet att gå på. Men alla som ser ut på ett visst sätt behöver väl inte vara på samma sätt?

Jag o resten av mammutflocken kände att vi inte smälte in riktigt ikväll, mkt medvetna om detta blad sjukt tupperade vita hår och otroliga mängder kajal. Jag har ingenting emot folk som ser annorlunda ut än vad jag gör, alla får vara som dom vill, det skulle vara sjukt annars och otroligt tråkigt om alla gillade samma saker och såg likadana ut.

Jag tycker bara att människor med olika stil borde kunna mötas på vilken plats som helst utan att typ trycka ner varandra? Säger en figursydd jacka och blont hår att man bär dyra märkesgrejer och är dum i huvet och inte är en tillräckligt normal person för att kunna föra ett samtal? Intressant vad vissa typer av frisyrer/färger/accesoarer placerar människor i tydliga fack.

Nu ska jag sluta fundera och gå och lägga mig istället då jag förhoppningsvis blir avbruten i mitt pluggande imorgon av tjejerna som kanske kommer hit för att sedan gå vidare tillsammans. Hoppas på att allt blir som vi vill, isåfall kan kvällen imorgon bli riktigt rolig, om inte blir den nördigare än någonsin. Så, tiden utvisar väl svaret.




Later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback