Helgen

En väldigt trevlig helg tog kl 5 imorse slut för min del. Då ringde nämligen klockan och jag o Mli fick pallra oss upp för att hinna med bussen in till Lund senare. Helt galet att jag 2 gånger på 4 dagar har gått upp 5 el tidigare. Och absolut inte sovit därefter så jag är lite trött nu men det har det helt klart varit värt.

Jag har sett Skånes hästcentrum nr 1, Flyinge är inte mkt mer än just hästar. Dock, så har ju Skåne så mkt mer att erbjuda. Jag har sett allt från otroliga chokladbutiker och rosa kaniner till gulliga hus och gangsters. Vi tillbringade lördagen i Köpenhamn och söndagen försvann i en grå popcorn-dimma.

39491-122
Köpenhamn var julpyntat :)

Jag tillbringade morgonen på tåget, försökte ta igen sömn men saknade en kudde så det gick sådär. Fick sedan sitta i Södertälje innan jag kom till S-näs o käkade lunch med klassen som precis var påväg till Vasa. Släpade runt på väskan hela dagen, upp till P10 där vi lekte hela idrottslektionen. Jag har lite för långa ben för att få plats bakom en bit innebandysarg tillsammans med 3 st andra :P

Nu ska jag läsa litteraturhistoria, "upplysningen" står på planeringen. Var väldigt nöjd över mitt minne tidigare idag då jag faktiskt kom ihåg att jag skulle ha med mig min svenskabok hem. Blev inte lika glad då J ringer o konstaterar att hon "min bok" (som var hennes..) var hemma hos henne eftersom att jag glömt den ovan på skåpet. Minnet är bra men kort.. :P

Varför kommer det jämt folk o plingar på då jag minst "anar" det?
Idag var det "Hyresrättsföreningen", jag ska tydligen få höjd hyra, de ville dom "läga näsan i blöt för".
Jag är dock tydligen inte med i Hyrersrättsföreningen och de ville att jag skulle bli medlem. Lärdomen av förra årets besök var att inte släppa in snubben (eftersom att han stod o pratade i evigheter) och sedan säga tidigt i samtalet att jag inte är myndig o inte kan skriva på några sånna papper.
Det lustiga är dock att om jag skulle betala medlemsavgiften till dom, skulle inte de bli ungefär lika mkt som om hyran höjs?




"- Det är inte så att du känner dig lite psykiskt störd?"



The Sounds - Ego


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback