I'm dreamin' of a white x-mas

10e december, 2 veckor kvar till julafton, 10 dagar i skolan, nobeldagen, andra advent och min namnsdag :)

En himla trevlig dag om jag får säga det själv. Har hunnit med massor av diverse saker fulla med julstämning. J & jag har bakat pepparkakor, S hade stort luciatåg/julshow i Thomashallen så vi ville baka en kaka med kärlek till henne, vilket vi gjorde. Kreativt pepparkaksbak skulle jag kalla det. Då vi varken hade mjöl, kavel el pepparkaksformar men klarade oss utmärkt ändå. Sara fick ett traditionellt hjärta men sen blev det massor av olika roliga former och figurer.


Kreativt värre ;)

Vi hann även med att göra en helt ok pp-presentation inför torsdagens redovisning. Känns bra att den är klar, kommer bli super :) Vi vandrade ner till Thomashallen i tid för att få platser och lyssnade sedan på hela föreställningen. Sjukt vad små barn i tomtedräkter är söta! Jag höll på att smälta. Sen har jag även kommit fram till att jag är riktigt svag för de lite "töntiga" sångerna, inte de klassiskt fina, utan mer "de vi sjöng i mellanstadiet", favoriterna är nämligen "Jag såg mamma kyssa tomten" och "Midnatt råder".
Fick massa julfeeling och känner för att sätta igång och göra knäck eller ett tufft pepparkakshus. Synd bara att jag inte har några ingridienser el sällskap att baka med. Så jag återgår till litteraturhistoria och läser om engelska författare istället.

39491-125


Blev förövrigt lycklig imorse då det var 4 grader varmt ute, det går frammåt :D
Kom på mig själv igår med att jag enbart använder vantar i symboliskt synpunkt numera. När det är närmare 10 grader varmt på dagarna är jag inte i behov av dom men, är det december så är det. Då ska vantarna på.






Your song - Elton John



Tror att tomten slavade bort min önskning påväg till Hawaii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback