Klockren lucia!

Tiden går tokfort och det är redan lucia, fick lite feeling imorse då det var ett luciatåg på tvn som fick vara på istället för nyhetsändningar från Irak el Pakistan. Var helt bäcksvart när jag gick till skolan, skulle vara där tidigare än vanligt eftersom att det skulle vara luciafirande i Djäkne. Mkt trevligt.

S-näs luciatåg kom först, lite mer avskalat än då vi såg dom i söndags, var jättefint men S blev nog lite störd av mig o J som satt näst längst fram med enomra leenden och av C som vi givit kameran så han satt på första raden och tryckte upp kameran i hennes ansikte då hon gick förbi.

Efter det ett fint och "klassiskt" tåg var det sedan KF06 tur (KF har haft lucian 3 år i rad...måste det bli ändring på... ). Mkt mkt bra gjort och oj vad jag skrattade. Drev med rektorn först, helt klockrent, "Armanikostym och HM-kalsonger, de funkar inte! Det blir kulturkrock!" för att sedan en ensam kille kommer in helt ensam utan tåg i salen och blir utskrattad men är helt seriös själv (roligast var att han verkade ta väldigt seriöst på luciarollen, 2 timmar s
enare påväg från matsalen hade han fortfarande kronan på sig!), när tåget kommer efter är det iklädda fysikrockar och glasögon (jag tror alla som läser kemi o fysik har en kärlek till sina labbrockar?), medhavandes antingen ljus, tomtebloss el rykande glas i händerna.

De drev med sig själva en stund, för att sedan börja driva med resten av skolan, min favorit var EUs del, korta lucialinnen, och "Eeeuu är här, längst ner på IQ-listan..." . Efter det var min rads tanke "Vad kommer dom göra om oss?", var på dörren öppnas "Pappa betalar"  (som vi förövrigt tänkte skriva på våra klasströjor men det blev ju inte lika roligt efter detta :P )börjar spelas i högtalarna och en kille i svartrock, backslick och portfölj kommer in och meddelar att Fö anser sig ha bättre saker för sig än att deltaga i luciatåget, men för att inte skapa oplanerade hål i programmet har man hyrt in en kör.

Helt underbara var dom iallafall,


39491-130

Som EUare i korta lucialinnen

Dagen i övrigt har varit ganska trevlig, fått en kärlek för Brie-mackorna i caféet på skolan, fått tillbaka två prov och blev nöjd, reps väldigt nöjd. Dock var planerna för kvällen att åka till Laxne o titta på min kusins luciatåg, men min farbror har blivit sjuk så det blev inställt. Vad ska jag nu göra?
Hade planerat att bli bjuden på middag, så till att börja med ska nog det problemet lösas. Sen har jag natur att göra. Säkert nått bra på tv också.


Vi kanske ska börja 7.30 nästa termin! Detta alla dagar utom fredagar, då vi istället kommer sluta 16.40. Det är helt stört tidigt. Detta pga SJ som nu ligger lägre än de någonsin gjort på min lista. Gosh..





"- Jag heter ju Karl så jag kommer bli kung eller nått."
- Pontus då?
- Näe, du kommer bli typ.....rörmokare!"






All these things I've done - The Killers

Kommentarer
Postat av: mli

man har sina labbrockar på sig för man känner sig smart i dom. har man inte rocken på sig så skulle man lika gärna stå och blanda till kanelbullar istället för farliga substanser

jag har läst kemi och fysik!! NÖRD!

2006-12-13 @ 20:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback