Merry x-mas!

God Jul!

Jag hade en himla trevlig julafton igår, hela huset var fullt av människor och ljudnivån var mer än hög, om man bortser från min o pappas flykt till köket där vi lovade varandra att åka bort bara familjen nästa år och fira jul på annan ort, så gick det faktiskt bättre än jag trodde. Mina kusiner/syskonbarn klämde o kände på sina paket så fort Kalle var slut (jag gör det iallafall snyggt då ingen ser) och höll på så fram till att tomten kom. Julklappsutdelningen gick ganska fort, sen slet kusinerna upp sina paket så fort de fick dom o "vi äldre" hade den traditioneliga "vad har du fått" öppningen där alla ska öppna i tur och ordning. Vilket förståss tar en himla lång tid, men det är tradition och varför ska man stressa på julafton?

Jag fick även känna på rollen som "vuxenfixare", Ella ville självklart leka med alla sina leksaker direkt efter hon öppnat dom, gärna samtidigt o 2 sek efter omslaget var borta. Så jag fick skruva bort ståltråd från Barbies, leta skruvmejslar och montera batterier, allt detta innan jag själv öppnat ett enda paket.

Nöjd med mina klappar iallafall, o folk verkade vara glada över de som de fick av mig. Mutualism!
Kvällen avslutades, efter att hälften dragit sig tillbaka, med en omgång TP som familjen fått av tomten ("-Jamen, vem faan är tomten?!") där jag o min moster skulle ha sopat mattan med resten om det inte vore för de töntiga frågorna i litteratur kategorin. Jag vet inte hur många helt coco-frågor vi fick o inte hade ngt svar på (Pär o Johan fick "Vem gjorde plattan Alla Vill Till Himlen..Hur svårt?), o sedan vann mamma o pappa precis före oss. Jag o moster hade bara otur med frågorna... :P

Dagen har ägnats åt familjeumgänge. Vaknade ganska sent, möttes av Fredrik i trappen då jag vaknade. Han skrattade åt min frisyr och stack sedan med ett bord... Pa fick snabbt med mig ut på en jättelång promenad, skönt att gå, vi kom fram till att vi ska springa en runda imorgon. När vi kom hem åt jag lite köttbullar för att sedan uppdatera mig på mammutfronten och åka upp till Sällsjö. Hälsade på morbror o kusiner i stugan de hyrt o satt o pratade i nån timme innan jag fick övningsköra hem. Jag måste börja bestämma ngn plan för körkortet nu, inte spec länge kvar.


Kom hem lagom till att Narnia började på tv, inte sett den förut el läst böckerna o hade inga vidare förhoppningar men vilken mysig film! Vissa grejer har den väldigt mkt gemensamt med Sagan om Ringen men, såå mysig! Blev helt kär i faunen Tumnus :P Har kommit fram till att de kanske är bra böcker att läsa så jag ska kika upp det imorgon om jag är lika tänd på Narnia då eller om det är en tillfällig känsla som är bortblåst imorgon.
Merry x-mas!
Tumnus ;)

Dagarna fr.o.m imorgon o 5 dagar frammåt ska jag tillbringa på Tott i Åre. Känner mig inte lika taggad som jag gjorde förut men förhoppningsvis känns det bättre imorgon och framför allt då jag får lönen.
Troligtvis värt det. Måste komma ihåg att kolla upp lite tåg o bussar för kommande veckan sen också, både för min o tjejernas del.

Ska försöka komma ihåg att fixa den första "B-yeah mixen" också, om jag kan hitta skivan.


Later




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback