Tott

Livet på Tott rullar vidare, trivs riktigt bra. Något jag trivs mindre bra med är länstrafiken o dess begränsade "buss utbud". Pga av detta fick jag åka upp till Åre 2 timmar innan jag började imorse, sitta o vänta i 1,5 timme när jag väl kommit dit. Tur att min pappa är besläktad med Stålmannen el något o erbjuder sig att köra mig resten av veckan.



39491-135

Jag blir helt galen på vädret, när jag vandrade upp för backen till jobbet imorse (som att bestiga en svart skidbacke!) räckte det uppenbarligen inte med att den är sjukt jobbig att gå i, jag fick dessutom utstå något av en storm, i motvind! Börjar komma in i rythmen igen iallafall o trivs kanon. Stämningen o folket väger upp arbetssysslorna enormt.

Kvällen ägnas åt nån form av slapp aktivitet, hade tänkt att gå upp till Jo men kommit fram till att jag skulle ta mig däreifrån försent o egentligen är för trött så de får vänta. Börjat läsa en bra bok, har aldrig tid att läsa annars så det en typisk jullovs-syssla, kanske lägga mig i soffan, läsa o käka glass.. Lät väldigt skönt..


Hade förresten ingen aning om att "Idol-Mogge" är killen som sjunger refrängen i Mange Schmits "Glassigt", det är nämligen han som gör just de ljusa "glassiiigt". Har missat det helt, fått för mig att det är en ensam kille? Tydligen inte, eller så är ja ute o cyklar igen.

Later


Blue October - Calling you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback