Dunjacka på?

Eftermiddagen är den värsta på länge. Jag gick från jobbet kl 15 ner till Hälsocentralen i Åre. Där blev jag tillsagd att "vänta på min tur, det kan dröja ett tag men vi gör så gott vi kan". Bull shit. Kom massor med folk efter mig men som fick komma före. Bara en sån sak gör mig super irriterad. Dessutom åt jag bara en youghurt till lunch och det var kl 12 så jag var sjukt hungrig. Efter 1,5 timme i väntrummet fick jag tillsist komma och träffa en läkare. Jag ville att jag skulle få göra ett allergitest, han sa att jag borde lista ut själv först vad jag är allergisk emot. Jag sa att det kliar massor i ögonen, han gav mig ett recept på nässpray mot täppta allerginäsor.

Jag hade ringt mamma och sagt att hon skulle hämta mig efter jobbet, hennes mobil dog under det samtalet så jag kunde inte ringa och säga att jag gick ner till torget utan fick snällt sitta och vänta i blåsten uppe på berget. Mamma slutade 16.30 så jag förväntade mig att hon skulle vara vid mig typ 17.
17.25 sitter jag i våran bil och får ett lättare psykiskt sammanbrott. Hungrig så att jag skakade, blöt och genomfrusen så att benen nästan var blåa fick mamma sedan köra ner till torget. Där var hon jättegullig, köpte massa MAX-mat och hämtade ut mina mediciner och stökade på medans jag satt med solglasögon, filt, högsta stolsvärme och fläktarna i fullgång i bilen för att försöka få upp värmen.

Sen hade jag samlat mig lite och vi kunde åka hem. 

Jag fryser sjukt mkt fortfarande, men jag väntar på att bastun ska bli varm. Helt sjukt att det är sånt här väder. Folk går med tjocka jackor och mössor i Åre, o det inte bara för att alla där uppe är så förälskade i sitt vintermode...



Kommentarer
Postat av: jenn

haha men gumman! faan va sämst dag! min har i för sig inte varit så rolig den heller, men inte så hemsk :P.. jag ringer dig snart puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback