Lönebesked

Fick en trevlig överraskning med posten idag. Lönen från de 6 timmar jag provjobbade på Holiday för typ en månad sedan. Jag hade glömt bort att jag skulle få pengar för det så nu är jag lite rikare än jag var igår. Sämst är dock att Balanze drar pengar för gymkortet hela sommaren så typ allt kommer försvinna men då slipper det att dras från min lön om 2 veckor istället så lite positivt är det väl.

Jag känner dock väldigt stor frustration över att jag inte fick reda på att semesterersättningen inte var inräknad i timlönen tjejen berättade för mig. Jag trodde nämligen det och valde därför att jobba i Mörsil 3 veckor eftersom att skillnaden inte var så stor och det är jobbigt att åka buss. Nu var ju fallet inte så att den var inräknad, utan med semsterersättningen på min timlön så blev den en skillnad på 25 kronor i timmen. Vilket gör ganska mkt.

Men men... Är kroppen lat får allt annat lida...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback