Sommarlov

Kl 11.05. Fö05b får sommarlov, två timmar senare satt jag på bussen till Uppsala, deprimerad över att åka ifrån allt. 


 Vi har gjort första året i gymnasiet...Kändes som att det var en månad sen nollningen. Gått otroligt fort, varit otroligt roligt och jag ångrar inte en sekund att jag valde skolan, flytten och allt vad det innebär när jag tänker tillbaka så här i efterhand. Strängnäs må vara litet men det är ju värsta metropolen jämfört med det här stället. Jag ska inte svamla så mkt utan är bara riktigt jävla glad att jag går på Europa, har min lägenhet i Strängnäs och träffade alla jag har träffat.

Tågresan gick lättare än förvätntat, fast ACn var trasig och tåget var som en bastu. F & L hämtade mig på stationen, jag hoppade in på flygplatsen och sa hejdå till ma & pa, lämnade mina gamla glasögon för att dom ska få hitta ett par nya likadana, sen körde L hem tokigt fort. Var hemma 21.00, klev av tåget 20.10.

Min första riktiga "Hej, du befinner dig verkligen i Jämtland nu"-upplevelse var snöfläckarna som låg kvar i Gustavsvbergsbacken, dock efter hopp o pipe men iallafall. Den andra var "Mörsil riders" som F så fint kallade dom. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Just nu är det nedräkning som gäller, Jonna imorgon förhoppningsvis, Linda i veckan, Mli nästa helg, mammutarna i början av juli osv. Tack för det...

Kommentarer
Postat av: jenn

Och jag är ganska glá att du valde stränkan också


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback