Vuxen?

Jag tog mig ut och sprang en sväng i det fina vädret och han rensa tankarna lite.

Pratade med mamma på förmiddan, det var underbart väder hemma.
Mycket bättre än här nere och det ligger 60 mil norrut.

Jag har de senaste veckorna, speciellt dagarna med fint väder verkligen längtat hem.
Nu har jag kommit fram till att det egentligen inte är så konstigt.

Om det är någongång man ska vara hemma i Åre så är det på vår vintern, inte för att jag på något sätt har det dåligt här nere, tvärtom, så är det ändå min första vårvinter utan möjligheten att vara ute när jag vill, utan möjlighet att bestämma att jag vill till backen och sedan vara där en timme senare.
Jag har inte fyllt 17 ännu, bor själv och träffar mina föräldrar mer sällan än varannan månad.
Det går i helhet väldigt bra, mycket bättre än jag trodde.

Jag har alltid klarat mig bra själv, inte varit beroende av mamma och pappa, men vissa dagar önskar jag bara att jag kunde vakna hemma, att Lilleman blir glad när man jag kommer ner, lägger sig med mig i soffan, pappa föreslår att vi ska åka till backen och sedan sitta på Åreskutan resten av dagen men solen gassande, jackan uppknäppt och en cola i snön brevid sig.

Idag är en sån dag och ja, jag tycker faktiskt lite synd om mig själv för tillfället. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback