Är Ewert Ljusberg jibbare?

Jag pallrade mig till skolan idag, inget jag ångrar då jag, trots att min röst svek mig fram till lunch, hade otorligt roligt. Jag o J kanske driver med S lite för ofta, men idag tog nog alla priser.

Vi fick höra att halva skolan ska upp till Åre på sportlovet, både positivt och negativt sällskap. Överlag blir det nog kanon iallafall. När vi var inne på det samtalet kom vi in på att S & L (som inte är fan av skidåkning någon av dem) skulle få åka pulka i Rödkullen samt hänga i skiparken hela dagarna. "Med jibbarna" som jag utryckte det. Sen började en historia för lång för att återberättas men gosh vad jag skrattade när vi tillsist inte kunde hålla oss längre.

"Jibbare är (inte...) ett eget folk som lever där uppe, typ som samer, eller smålänningar. Dom har (inte...) byggt en egen kyrka ute på en äng påväg upp till Åre och har ett hus typ som "Rikets sal" mera centralt"
And so on...
Det roligaste var att det jämt är jag som brukar vara den drivande kraften i våra "Driva med S-kampanjer" men idag hade jag lagt ner då J fortsätter och sedan kan jag inte hålla mig från att fortsätta jag åxå.

Dock spårade det ur totalt då S börjar snacka om presidenttalet från Yran i somras och sedan frågar om Ewert Ljusberg (Jämtlands "president") också är "jibbare".
vid det här tillfället höll jag på att bryta ihop i skrattanfall men höll mig och säger "Jaa, de är därför han har så mkt skägg...",S godtar det och fortsätter läsa om kärnkraft.Sen bryter både jag och J samman och skrattar resten av håltimmen.

En mkt underhållande dag allt som allt.

39491-116
Hade kanske kunnat sett ut såhär?


"-Men vaddå? Är Ewert också jibbare?
- Jaa, de är därför han har så mkt skägg!
-Aha.... men vad ska jag o L göra med dom människorna då?!
- Du ska gifta dig och bli jibbiansk!
- Nääe, tänker jag inte göra!"

Kommentarer
Postat av: Sara

haha, ffan va jag hatar er när ni håller på sådär!! hur ska jag vet avad en jibbare är?? åh dummaste var ju att jag verkligen inte förstod vad linda å jag skulle göra med töntarna som har skägg och en egnén religion.. jajaj, jag bjuder vell på de då ;)

2006-11-28 @ 17:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback