Debatt

Vi har precis haft kärnkraftsdebatt. Faktiskt den minst "hetsiga" debatt jag någonsin deltagit i. Kanske säger mer om min gamla klass som hetsiga debattnördar än om den nuvarande. Men, min röst är fortfarande väldigt ansträngd så jag var väl inte så delaktig som jag ville och brukar men. Jag är nöjd ändå.
Har lovat S att vänta på henne för att sedan gå en sväng i Präntarn. 

Något som får mig sjukt irriterad är folk som bara pratar för att trycka ner folk utan att ha en mening bakom uttalandet för egen del. Jag förstår inte meningen el vad som känns bättre med att hacka på någon för nånting som har med ämnet att göra, utan hackar bara för att prata eftersom att denne inte har något annat att säga med fakta bakom. Läraren ger väl inte bättre betyg för det? Dessutom tycker jag att det är respektlöst då man inte tittar på folk som man  pratar med, el som talar till en. Speciellt om man påpekar det och ber om personens uppmärksamhet.
Jag hittar massa fel hos en person nu känner jag, "det är bara en debatt, ta det inte så seriöst", men allmänt  "sociala regler" borde gälla ändå... Sen är det 5 dagar i veckan annars också. Gaah...

För att lätta upp stämningen kan jag väl berätta att Ugglans grill är bort grävd. Gick förbi där igår och det såg väldigt roligt ut med ett stort hål i marken och hela grillen är puts väck.
Undrar vad som kommer istället?





Kommentarer
Postat av: mli

VA!? VÄRRE ÄN OSS?! AMAGAD, vad jobbigt det måste ha varit!

2006-11-26 @ 19:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback