"It's many two...s"

Idag efter skolan ringde jag samtal för företaget. Jag har tydligen mer franskakunskaper än jag trodde, då damen i rasande fart berättade att deras växel var öppen mellan 9-12 och 14-8 (eller något i den stilen..:P ) och jag faktiskt uppfattade vad hon sa. Jag ringde till Frankrike ex antal gånger innan jag till sist fick prata med en person som kunde hjälpa mig. En tredje person kommer ringa mig på måndagmorgon innan 11. Hem.
Alltså måste jag gå upp tidigt för att inte vara yrvaken då de ringer. Går säkert bra.

Jag ringde även till England, gick inte lika bra, då jag skulle tala in ett meddelande på deras telefonsvarare och lämna mitt telefonnummer (där 5 av 8 siffror är tvåor) kunde jag inte hålla mig för skratt (two, two, two...) på slutet utan det blev ett brutlat "Thanks!" och sen ett ljud som måste få den stackaren som ska lyssna på det där att tro att vi sprängdes i luften eller något. Inte allt för bra men, jag gjorde mitt bästa för att hålla mig så länge som möjligt.

Bussbiljetten är nu bokad, måste bara hämtas, troligtvis imorgon, och ikväll kanske det blir pizza med J. Ska bara lägga fram förslaget till henne först. 

Scones är väldigt underskattat, åt det till frukost imorse. Mkt gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback