Se ljuset

Matte första lektionen imorse, jag var lite trött imorse och fick stressa men orkade med bra ändå tycker jag. Vi gick igenom nån formel som (när ekvationen stod uppställd som den skulle, så att jag slapp flytta runt o stöka om alla talen...) som kändes helt ok. Dock fick vi tillbaka våra prov, vilket inte gjorde mig jätteuppmuntrad. Kommer få plugga massor efter nyår för att fixa nationella provet som jag vill.
Jätteuppmuntrande var inte heller samtalet jag o J fick stanna på efter lektionen. "bakom lyckta dörrar" som de säger i rättskunskapsboken.

Deppade ner lite efter mattelektionen, klarade dock läxförhöret bra på engelskan och slutade efter det så det kompenserade det hela. För att göra det ännu bättre och sopa bort de sista spåren käkade jag två mackor när jag kom hem och bytte sedan om, stoppade in hörlurarna och sprang ett varv i spåret.
Kändes att det var ett tag sen men superskönt att springa. Perfekt väder, lagom kallt och som sagt, tanke rensare. Varför slutade jag egentligen att springa när jag äntligen hade fått rutin på det?

Bra fråga. Känns skönt att hunnit med så mkt o klockan bara är 12.30, så nu ska jag duscha o sedan läsa Candide eftersom att det är morgondagens projekt. Borde även försöka hitta leverantörer till vårt företag.


Dagens slutsats: Aldrig mer...
Dagens låt: Oh Lord - Empire Dogs



Update: Candide är sjukt tråkig, jag somnade då jag läste den. Vaknade av mamma som ringde. Jag sitter istället och skriver önskelista på jullovet. Jag får åka buss hem till jul, måste hämta biljetterna på cityterminalen då jag bokat dem. Varför kan inte Y-buss anlita ATG-ombud som alla andra? Gör iof inte så mkt, jag har inget emot Sthlm... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback