Antastad

Idag när vi skulle gå till matsalen stod som vanligt barnen och skrek "Har du tuggummi? Guuud vad snål du är!". Idag gick dom dock lite längre. Det börjar med att en kille springer efter mig och börjar slå mig på rumpan med en pinne. Första, andra och tredje gången bryr jag mig inte. Sen börjar jag tappa tålamodet och ber honom sluta. Tänkte även ta hans pinne men han började skrika så jag knäckte av den lite och går därifrån.
Då kommer  muppat barn nr. 2 efter mig och ber att få "sin" pinne. Jag säger att han inte får det. Han börjar slå mig och slita efter pinnen. Jag gav sedan tillbaka pinnen men det störda lilla barnet släpper mig inte utan hoppar på mig, slår mig rumpan och hänger efter mig. I det här läget har alla mina kompisar lämnat mig och står och tittar på från håll. När jag sedan står mitt på en relativt tom skolgård, tar barnet ett stenhårt grepp om mina ben och sätter sig sedan ner på marken och vägrar släppa. Jag gör allt jag kan för att få bort honom utan att göra illa honom allt för mkt och blir bara mer o mer arg. Behöver jag säga att Jennifer o Sara i det här läget står och viker sig av skratt vid ingången till matsalen?

Tillsist ropar ändå en fröken (som tydligen suttit o tittat på under hela förloppet!) på ungen och han släpper därmed taget om mina ben och jag kan gå vidare....

Hemska barn...


Ser ut som det blir Sturecompagniet den 18e =) Roligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback