Muppsala

Idag var ingen vanlig skoldag, de flesta klasserna drog till Stockholm, Fö05 fick åka till Muppsala. Jag hade stora förväntningar på att hitta en vårjacka, fanns inte i mina tankar att inte göra det, därför är jag aningen besviken då jag kommer hem med...ingenting!

Vilket fall, vi fick se andra saker U-sala hade att erbjuda, morgonen började vid domkyrkan, något större än den i Stränkan och Vasafamiljens gravkammare är väl typ lika stor som Mörsil o Mattmars kyrkor. Tillsammans.
Fanns även ett fönster på stället som var dubbelt så stort som min lägenhet i kvadratmeter. Min lägenhet är dubbelt så stor som de flesta studentlägenheter i Uppsala men likväl hälften så stort som fönstret! Tåls att tänka på!

Gick som sagt på jakt efter en jacka, hittade inte nån, de flesta slutar ungefär vid armbågarna (lätt överdrivt men jag hoppas budskapet framgår ändå...), men Sara däremot slog till på en jättefin brun :)
Jag höll på att impulsshoppa världens finaste skor (de var länge sen det klickade som det gjorde! :P) men, tanken på att ev hitta en jacka gjorde mig sparsam o "förnuftig" o tänkte att dom får vänta tills jag får min lön. Vet inte om jag ångrar de, för om dom försvinner kommer jag hoppa från Strängnäsbron el något..

Bråttom till bussen blev det, seg bussresa men fick hoppa av vid Statoil så jag slapp gå hela vägen hem iallafall, mkt skönt. Nu väntar bara några timmars svenskaplugg o någon form av försök till middag.

Precis vad jag ser fram emot...

Har dock hunnit städat redan, förstår inte hur snabbt de blir stökigt... Var ju skinande här i lördags??


(förövrigt så är jag fortfarande helt konstig o skakis i kroppen sen fikat på Snärkes nation, ingen aning om varför men det är jobbigt iallafall... Hoppas det är över imorgon.)





Samtal med gammal Europaelev på "Snärkes nation"
"-Vad tycker du att Europa har gett dig annars?
- Asså tillskillnad från dom som pluggar....kommunaaalt..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback