Ekonomen inom mig

Min mamma har flera gånger sagt att jag borde lärt mig hur jag ska sköta min ekonomi nu när jag gå ett företagsekonomiskt program. Hon har så fel, o om programmet skulle säga något om mig o min förmåga att hantera pengar skulle det troligtvis vara "bränn utan att tänka efter först-programmet".

Jag har efter att insett att halva mitt lön försvunnit på 5 dagar insett att jag borde spara o vara snålare. Spec eftersom att jag fram till ikväll var ovetande om hur stor min skuld till pappa var. Jag har riktigt haft det i bakhuvudet hela tiden, inget onödigt ska köpas, shoppingen för den här månaden är över. Att jag sedan på lunchen såg att 6 av mina 10 senaste transanktioner på kontot är dragna på krogen o 1 av de 4 återstående är en taxi hem samma helg är inte heller en positiv syn. Roligt hade jag dock!

Vad jag vill komma till är att jag hela dagen har jag nästan haft ångest över hur jag måste hålla i pengarna, insett att ja inte kommer tycka att det är lika kul i september, men framförallt oktober o frammåt då jag inte ens får lön och därför sökt jobb. Allt detta fram till att pappa säger en betydligt lägre summa än jag tänkt mig.

Dock tänkte jag över saken, förde över de pengar som inte var mina o har fortfarande för lite kvar. För mkt är redan bränt o borta. Men en liten del satte jag iallafall in på sparkonto. Känns lite bättre...


Elina ringde nyss också, en trevlig helg i Uppsala väntar! Ytterligare pengar kommer gå på krogrundor men, va fan man lever bara en gång. O jag köpte ingenting på Walles igår. Så jag har lite att ta igen!


Nu ska jag packa, hela helgens kläder, smink, skor osv i samma väska som ska med till skolan imorgon. Hoppas jag får sällskap från juridiken med någon som ska på samma buss!


Har för att skryta lite varit väldigt duktig idag, hård dag igår. Gick till skolan trots detta, sökte jobb, ställde mig i bostadskö, tvätta, diska, städa och ska nu ta hand lite om mig själv o packa för Muppsala :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback