Gårdagen

Det blev som jag trodde, gårdagen blev mkt lyckad. O jag har sovit alldeles för länge idag. Lämnade telefonen där nere igår, vilket var ett rätt smart drag tror jag då jag hade fått både samtal och sms nu på "morgonen".
Måste ringa upp o kolla vad A-L ville, hon visste att jag skulle ut så troligtvis var det något viktigt.

Kvällen igår var hur som lyckad! Började dricka lite hemma hos Jonna, fick skjuts in till Frösön o jag hittade efter lite strul ända fram till blomstergatan 18 där vi nästan direkt fick skjuts ner till Frösö strand. Jag o Jonna blev "eldfixar & passa-öl-ansvariga" och lyckades grymt bra med elden måste jag själv få säga.
Hurvida Jonnas skor o min väska sedan passade in i miljön är en annan sak...

image241


Kom mer folk efter ett tag, vissa modigare än andra, haha o det blev rätt trevligt. Vi började gå in mot  stan och kom på in Marité vid 24..Börjar dansa och sedan ser jag till min glädje att marmelad ska spela :) Så det blev 2 roliga timmar bladndat med bra musik i olika genre, tequila och whiskey.

Blev flera igen efter vi kommit ut från Marité, började gå mot Frösön igen, sen splittrades gruppen lite, några kom till och tillsist satt vi på en trottoarkant i brist på vetande vad vi skulle göra. Då avslutades kvällen med att vi tryckte ihop oss, 2 stockholmare, 2 brassar o en jämte i baksätet på volvon och åkte sedan en livsfarlig färd hemmåt.


Idag kommer nog bli en seg dag, ska väl köra bil så småningom men efter infon vi fick på halkbanan ang alkohol o bilkörning vet jag inte när jag vågar börja. Jag har kommit fram till att jag nog nästan aldrig haft en "dagen efter dag" ensam. Jag vill inte berätta om vad som hände igår för mina föräldrar, jag vill vakna med folk på min soffa lika trötta som jag, när alla väl vaknat ställa frågan "ska vi ta en räkmacka?".. Jag saknar det.. Skit mycket faktiskt. På tisdag kommer jag tillbaka. O den 25 ska ni ligga som små avslagna sillar på soffan, så lovar jag att ni ska få hur många räkmackor ni vill... O vet ni? Jag har tillomed lyxat till det med att beställa hem O'boy..


"- Irländsk julafton, norsk fylla, jämtländsk grillfest...det finns många namn!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback