Gingerbread cake house

En tradition vi har varje jul i min familj är att göra ett pepparkakshus. Jag och pappa är mästerarkitekterna number uno.
Ikväll jobbade pappa, mamma har lovat Ella i en vecka att vi skulle göra huset ikväll så hon har pratat om det där jävla pepparkakshuset hela dagen. Jag är trött, speciellt på en hund som står o skriker vid fötterna av 4 åringen som i sin tur skriker åt hunden att vara tyst.

Mamma struntade därför i familjens erfarna pepparkaksarkitekter och tog tag i saken själv. Nu står hon och hetsar i köket, tänkte foga samman delarna med kristyren istället för socker och har glömt skära ut hål för dörrar och fönster. Hon tänker spritsa dit dom istället. Nästa år får jag ju ställa upp oavsett hur trött jag är.
Efter mitt skryt för Jenn på engelskan om hur flådigt hus vi brukar ha, blir det ju pinsamt att ha mammas minihus med ritning härstammande från en kokbok stående i köket. Får försöka övertala Ella att slå sönder det i förtid.


Annat är det när jag och pappa sköter bygget...

Kommentarer
Postat av: Jennifer

HAHAHAHA jag är fett besviken babe!! fy fan alltså! jag som skulle få se ett tradditioneligt familjen Nässén gingerbread cake house! NU är jag stört besviken ;D

2007-12-23 @ 00:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback