Norrlänningsdag

Idag bar det av till Mattmar o Mli för att till en början äta en semlor på St Annagården. Blir alltid vi o pensionärerna. Så vi diskuterade varför det egentligen blev så och vad vi kommer få göra av spelmännen då vi är 80 år.

När vi kommit hem begav vi oss ut på skoter, himla roligt. Hur länge sen som helst jag åkte. Mli körde så att snön sprutade och trots att det var -20 så klarade vi oss väldigt bra då vi hade klätt på oss otroligt duktigt. Såg dessvärre ut som färglada talibaner, men i Mattmar kan man inte vara annat än inne så vad gjorde det? ;)

39491-153


Jonna kom lite senare, vi gjorde varm choklad, satte på en släde på skotern o åkte en till sväng. Jonnas näsa förfrös, lite läskigt, vi körde fast o de blev mörkt. Dock löste Mli det med en eld o när det sedan nästan var kväll åkte vi hem igen. Jag måste säga att jag tkr vi lyckades mkt bra med att vara riktiga norrlänningar.. :P

Imorgon ska vi väl försöka att vara motsatsen. Något mer civiliserade människor, ska hämta J i Ösd på dagen o sen ska vi hälsa på Linda o checka in Wargen. Alltså blir det stora staden imorgon. Jag o J ska vara representabla. Jag känner nästan för att komma i Europabyxorna bara för att.. Dock spricker de "representabla" då så jag skippar det.. :P


"Det är ju synd att vi inte kan texterna..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback