Bra start

Känns underligt, eftersom att vår hösttermin tog slut först i fredags, fick vi börja med nytt schema o nya kurser idag. De gjorde att de känns som att vi började om från lovet idag, eftersom att helgen dessutom var så lugn.

Hade Organisation & Ledarskap imorse, A-klassen har tydligen sagt att de är de tråkigaste dom läst men jag har hållt hoppet uppe och tycker via namnet att det låtit som en rolig kurs, dessutom har den varit obligatorisk alla år fram till iår då det är en tillvalskurs, så jag valde den för snart ett år sen för att jag tänkte att den säkert skulle vara nyttig senare.

Dock så tänkte jag inte på vid valtillfället vilken lärare som skulle hålla kursen. Det blev MH, som har en otroligt släpig o dov röst, som pratar i samma tonläge hela lektionen. Roligt var då vi kom in i lektionssalen o ser att den inte är utrustad med projektor o tänker "hur ska han nu klara sig?" då alla hans lektioner är upplagda på samma sätt. Power point, power point och återigen power point. Men, han hade så fiffigt löst det genom att tagit med sig en bärbar projektor som han ställde upp på ett bord o sedan var presentationen igång. Min första gäspning kom innan första bilden var förbi. Great.
Men, det var bara första lektionen, jag hoppas att det blir lite mer varierat än vad feA var och att jag inte hade fel om att den här kursen är iallafall lite intressant.

Efter lunch satt klassen som skräckslagna då vi hade vår första lektion i Europakunskap, del 2. Nu med ny lärare som vi aldrig haft förut, men sett väldigt ofta då han antingen skrikit på oss om att vi borde skriva en uppsats till Europaungdoms parlamentet eller knycker klasskompisars kepsar/mössor i korridorer o sedan springer raka vägen till rektor. Ni fattar, han ger ett läskigt intryck. Så, vi som verkar ha ryktet som skolans pratigaste klass satt helt tysta i säkert en minut då han fixade med sina papper.
Här hade jag dock bildat mig en felaktig uppfattning, han verkar vara en rätt skön snubbe, verkar vara en av få som ligger lite på elevernas nivå. De märktes då vi började snacka om resan till Berlin. Kommer bli hur bra som helst tror jag. Så, just nu ser jag mer fram emot en 50p kurs om Tyskland o dess historia än emot O&L, o då gillar jag varken Tyskland eller historia. Men, jag ändrar väl förhoppningsvis uppfattning även om det =) Förhoppningsvis blir väl båda två roliga med tiden.

39491-140
Tiden går fort, snart är vi där :)


Varje gång jag spelar basket kommer jag på hur roligt jag tycker det är, tänker att "jag kanske skulle börja spela på skoj" o sedan glömmer jag bort det tills nästa gång jag spelar, vilket ofta dröjer ett tag. Vi spelade basket på idrotten idag :P

Fick höra igår att alla invånare i Åre kommun får gå gratis på VM den 9/2. Tjejernas kombination går då, vilket hade varit roligt o se, de som gör mig mest besviken är att Timbuktu spelar då. Damn...


"-Så vad vill ni lära er av den här kursen, vad har ni förväntat er?
- Fördriva sovmorgonen!"

FÖ05B, välkommen in i nördigheten ;)



I just died in your arms -  Jay-z


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback