Storhandling

Idag vaknade jag av klockan 11.45, tänkte att "ifall att min farbror ringer tidigare är jag vaken", 1 minut senare ringer det. Jag fick spela som att jag inte alls precis hade vaknat o får sedan reda på att dom kommer o hämtar mig 40 min senare.

Fick köra iväg stackars J som låg o sov, han med o fick tydligen sällskap på tåget men iallafall. Själv blev det lite snabbfixning av mig själv, o hade precis blivit klar när det plingade på dörren.
Sen bar det iväg för storhandling, vilket jag förstår varför mamma numera inte gillar. Än mer pappa som gillar det ännu mindre. Jag tycker verkligen att det är tråkigt att lägga pengar på mat, speciellt när man ska ha så mkt på en gång att man glömmer hälften av det viktiga, får med sig massor man inte ska ha och när man väl kommer hem känns det inte som man handlat något alls, fast det kostade massor. Allt detta trots att jag gjorde en lista igår på vad jag faktiskt skulle handla.

Men, mer mat i hemmet nu än vad jag hade igår så jag klarar mig nog ett tag nu iallafall, får kompletera med "roligare" saker som jag glömde senare i veckan.
Blev bjuden på lunch, satt där ett tag o kände mig iaktagen under hela tiden jag åt av en av de som jobbade på stället. Jag hoppades att han inte skulle säga något, sist jag var där frågade han vart vi varit på fest, om jag var modell o pratade allmän smörsnack med oss. Men, han höll tyst o jag skyndade mig ut när vi väl ätit klart.

Städade hela lägenheten väldigt noga då jag kom hem så nu känner jag mig väldigt duktig. Otroligt skönt också att för första gången på otroligt länge, ha en ren lägenhet, fullt kylskåp och ingenting jag är tvungen att göra. Ska bara titta på tv/film hela kvällen o ta det lugnt. Kommer inte ihåg när jag gjorde det sist.
Blir/blivit en riktig lugn helg men jag känner att jag behöver det.. :)


Har snöat in totalt på "All these things that I've done" med Killers. Mkt mkt bra låt. Vill boka vår resa snart, jag blir nervös över att dom ska ta slut... Men jag har alltid svårt att ha "is i magen" vid sånna här tillfället. vid ganska många tillfällen.. Borde jag jobba på...


Later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback