Tingelinge tåget går...

Lovet börjar gå mot sitt slut och jag är snart tillbaka på tåget. Inte jättesnart dock men kvällen kommer bli en typisk "innan jag åker tillbaka-kväll". Först packa, gå igenom huset 20 gånger för att kolla att allt är med, vilket det oftast inte är men det upptäcker jag inte förrän om några dagar. Sen ska syrran träffas, ofta över en fika, snack om hur stora hennes barn blivit och att det egentligen kanske inte är så länge tills vi träffas igen. 

Tåget går lite tidigare än vad jag brukar åka med imorgon vilket är skönt, kommer inte hem så sent då.
Har dock upptäckt att jag får sitta i Sthlm ett ganska bra tag o vänta på tåget till S-näs men det går nog bra. Hinner med en lång fika, vilket jag aldrig gör annars o ofta är i behov av då. Så, det är mina planer. Fika... :)

Har ätit hela dagen känns det som, frukost, paj, tårta o när jag kom hem ville mamma få i mig kalkon men gav sig rätt snabbt. Vi ska göra goda mackor senare istället.


Men, nu blir det packning för fullt. Tror jag ska testa hockeybagen trots att risken finns att den blir för tung, men det blir troligvis den andra väskan också, o den har inga hjul. Hjul är praktiskt.


Har konstaterat att jag inte åkt skidor alls det här lovet, vilket är tråkigt. Men vädret har varit värdelöst o backarna likaså. Har inte velat lägga pengar på liftkort isåfall, vågar inte chansa på att vara "Frida 15" det här året. Hoppas dock på att Fredrik fixar jobbet imorgon så att han vill åka med mig på sportlovet, har snackat om det i flera år att vi ska åka tillsammans men aldrig blivit av, då har han minsann inget att skylla på.


Oskar fyller dessutom år idag! Grattis!
Alla börjar bli stora nu... ;)



Later


Tack för den fina julklappen Mli! :)



What if  - Coldplay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback