Liknelser

En liten norrländsk by som denna är som en liten baby. Kan till en början verka gullig och söt men sedan bli fördjävlig då den visar sig från sin rätta sida.

Jag börjar lessna riktigt på det här nu. Det känns som jag har haft min sista "långperiodare" här uppe. Nån vecka är helt ok ibland, då hinner inte barnet börja skrika och bråka med sina eksem o grejer. Jag är så otroligt trött på alla intriger, hängställen, att det inte finns bättre saker än de som finns att göra.

Inget ont mot folket, förutom de riktigt inbitna jägar-surjämtarna som verkar vara allergiska mot att bjuda på ett leende.  Löpsedeln till lokaltidningen idag säger en del också. En 15 årig tjej blev våldtagen i Östersund i natt. Den nyheten som faktiskt är värd att lyfta fram får en liten rad längst ner på löpet, med feta bokstäver löd annars löpsedeln:

"Bönder i länet riskerar förlora halva sin skörd"

Synd för bönderna, ekonomiskt osv... Men jämför med en våldtäkt + misshandel? What?

Sara är förövrigt en mupp som faktiskt nu för tiden är seriös med sin status.. Vad är det för stil?






"- Det är så sköön, dom berättade att de nya tjejerna var ute på lagret o slavade. Plockade upp skor osv. Slavarna!
- Jaha... de sysslorna du gjorde för tre dagar sen?
- Jaa.. jag vet.. Men nu är jag liksom inte nyast längre! Tjing Tjing!"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback