Stackars Andreas

Mamma lyckades komma iväg från jobbet lite tidigare, så vi hann precis in till stan o placera oss ganska långt bak bland alla människor som stod på Expo Norr för att se Andreas Johnsson. Jag var trött och inte peppad alls, mamma var som ett barn på julafton som väntade på paket. När Andreas 10 min efter utsatt tid inte börjat spela blev hon otålig för att sedan skina upp som ett ljus då han kliver ut på scenen.

Jag tyckte synd om honom, Andreas. Han öpnnade med hans senaste låt som är trallvänlig, bandet hade börjat med introt innan så när han kom ut på scenen skulle man kunna tänka sig några applåder iallafall. Men, jämtarna stod med armarna i kors o tittade utrycklöst på honom. Undrar egentligen vad han tänkte när han fortfarande efter 3 låtar stod med en publik som knappt anstränger sig att applådera en låt, hälften bärandes dessa enormt fula foppa-tofflor (som nu även börjats utsmyckas med diverse smycken att trycka fast i hålen) och som inte fattar piken i låten "Show me love".  Folket som tittade idag hade troligtvis inte kommit för att titta på honom, utan för att köpa ett 10-pack mönstrade strumpor väldigt billigt, hitta en ny gräsklippare eller äta lite älgwrap o stoltsera med sina fejkade Foppatofflor.

Han sa dock efter spelningen att det var hans bästa matinéföreställning någonsin, antingen ljög han, eller så har han haft riktigt kassa spelningar dagtid förut.

Jag tyckte nog dock att hans förra spelning i Östersund var bättre (nu låter jag som världens A.Johnsson fan..) trots att jag endast hörde den som en skränig remix med diverse blandade Håkan Hellström låtar, inte såg någonting förutom baksidan av scenen och en jäkla massa folk uppifrån ett fönster och sedan tillbringade resten av tiden med att "ramla" och krama kolonnen i Lindas lägenhet. 

Så hoppas att han har bättre minnen från den spelningen. Annars tycker jag synd om Andreas.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback