Porr o maggot

Tiden går rasande fort. Har jobbat mina första två veckor nu. Helt galet.

Men men, ledig i helgen iallafall. Otroligt skönt!  Kanske bli stan med mamma nånting. Ev både imorgon o på söndag. Hon är halvt nerkärad i Andreas Johnsson som spelar på söndag så hon vill dit då.. Dock finns mer tid imorgon så vi får se vad som händer.



 
Detta bara för att visa hur de flesta på Ok är klädda. Så att ni kan spana in alla på Statoil nästa gång (spec Sara..;) ) o inse att deras kläder inte alls är sydda med samma modekänsla som Oks och deras designers.



Jag tycker komiken på jobbet är ganska roligt. Alla kunder förväntar sig att alla i personalen ska kunna allt. Svar nej, jag måste antingen se otroligt smart o allmänbildad ut eller så tänker dom bara inte efter. Hur sjutton ska jag veta vilka vundrutetorkare en Toyota från -93 ska ha eller vilket oljefilter som passar en spec bil? Jag vill inte påstå mig helt off på bilar (el..bilmärken iaf.. :P ) men svaret på dom frågorna kan inte ens Leif oftast. O då finns det bara en lösning. Produktkataloger.

Men, är lite avundsjuk på Sara som inte kommer jobba på en stormarknad i microformat. Lite smalare sortiment söder över eftersom att de finns andra affärer som står med typ allting vi säljer på Ok. Bara idag har jag sålt porrtidningar, maggot, grillkol, bil & moppebatteri, korv o en hel jäkla massa trav/tips. Helt sjuk blandning egentligen.

O jag förstår fortfarande inte vad man använder maggot till på sommaren? Är det inte bara till pimpelfiske på is?
Hur som finns det inget äckligare än folket som ställer sig o rotar runt i maggotburken över disken för att kolla att alla är ok. Eeew..




Som sista tilläg måste jag bara säga citera en av tidningarna på "herrhyllan":
"Sköna gröna knull"
Okej att jag inte tänkt så mkt på den språkliga svenskan i den typen av tidningar. Men snälla? haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback