Visholmen

Vi har fått lite av ett stammis hängplace på sista tiden. Det är väl rätt soft egentligen, lite mindre tufft är att det råkat bli Visholmen. Men, jag sitter hellre där nere när solen skiner än instängd i min lägenhet så.

Har varit en riktigt trevlig helg, i fredags var det väldigt oklara planer på vad som skulle hända. Jag o Sara skulle gå ner o möta Jenn o Tanya vid tåget men springer på några av tjejerna i klassen i centrum och allt slutar med att vi nån timme senare förfestar hemma hos Jonna. Riktigt trevligt!

En stund senare ringde folk från Visholmen o berättade att flera lärare hade fått i sig lite för mkt alkohol, vilket gjorde att vi glada och sjungandes begav oss ner mot resten av folket. Var riktigt mkt folk där, en komisk detalj var att folket var väldigt uppdelat, en grusväg skillde Europa från Thomas, sen stod vi på varsin sida av vägen o roade oss för oss själva. Europa lyckades bäst om jag får säga min åsikt.

image218

   

Som tidigare sagts var det även många lärare där (Europa andan lever vidare ;) ), vissa bjöd elever på rödvin, andra fortsatte festa själv med eleverna då andra lärare gått hem. Tiden gick väldigt fort efter ett tag och innan jag visste ordet av var det bara vi i ett litet gäng kvar + ett gäng Thomasbarn lite längre bort. Vi sjöng allsång i evigheter och allt slutade tillsist med ett för mig väldigt spontant kvällsdopp. Andra hade förutspått att "det eventuellt skulle kunna hända" och tagit med sig handuk. Jag var inte en av dom så när jag kliver upp ur plurret och inser att de enda underkläder jag har att tillgå, sitter på mig genomblöta var det inte mkt att göra.

Vandrade blöt hemmåt Helene, blev inte där länge alls eftersom att jag övertalades att följa med i en taxi, dock med folk jag knappt känner och utan speciellt genomtänkt vidare plan: "vad ska vi göra där?". Eftersom att jag nekade "Bara du o jag på efterfest-erbjudande nr 1" o resten sen skulle sova blev jag  inte långvarig, vandrade neråt och skulle gå på efterfest nr 3, men mötte upp tjejerna som dragit hem ist. Mötte även kommunkamrat och skulle hamnat på efterfest där men av olika anledningar vandrade vi hemmåt och när vi kommit upp mot Tingstu igen hade solen gått upp.

Jenn o Tanya drog bara 2 timmar senare, Sara ramlade in runt 9 och efter vi vaknat till drog vi ner till Visholmen (igen.. :P ) och sov på en filt i skuggan. Hade inga planer för kvällen och allt slutade med en otroligt soft filmkväll. Båda två sommnade 20 min in i filmen o sov sen som stockar. Otroligt skönt och välbehövt.

Även idag ska jag bege mig mot Visholmen (det här börjar bli pinsamt...) dock med Jennifer, kanske bli Björsund ikväll, we'll see, måste kolla upp lite grejer först. Annars är kvällen öppen för förslag.


Nu ska jag göra mig redo för solen :)



"- Se mig inte som en lärare...Se mig som... en människa!"




A long time ago we used to be friends
Dandy Warhols - We used to be friends


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback