Sweet Saturday

För första gången på mkt länge kändes det faktiskt igår bra att inte ha något speciellt att göra. Jag somnade till tvn, lagom sen o vaknade lagom tidigt idag utan klocka eller liknande.

Insåg igår att lägenheten var i behov av en liten grundligare städning, så efter en stunds tv-tittande o frukost tog jag tag i det, samlade även ihop alla vintersaker, jackor etc o gick ner med det i källaren (vuxenpoängen ramlar in..), därifrån fick sedan några sommarskor som jag glömt bort följa med upp. Vissa gånger (typ när jag får för mig att göra sånna saker) känner jag mig verkligen inte som "inte ens 18" utan snarare 35.. Men, liten plats för förvaring i lägenheten är anledningen till att förådet används.

När städningen var klar, kranarna blänkte o rengörningsmedlet doftade, fick de minst rena av alla mina skor åka fram. Ut en runda i spåret för att röra lite på mig o njuta av det fantastiska vädret. Jag älskar det här!

Så nöjd


Nu sitter jag nyduschad, käkar noodles o funderar på vad jag ska göra med de resterande timmarna. Jisses, förra helgen vaknade jag vid den här tiden.. Känns mkt bättre nu.

Blir nog någon form av studerande, sista provet innan lovet är på onsdag. Måste lyckas bra där o imorgon o på måndag kommer jag ha lite tid till att läsa så. Lika bra att börja nu, även om de känns något tidigt.
Ang påsklovet så har jag faktiskt ingen lust att åka hem. Linda drar till London, Mli & Oskar kommer troligtvis inte hem, Christina drar till Sthlm (vi åker jämt om varandra...) o även om nu dessa hade varit hemma så spelar det ingen roll för jag ska jobba 4 av 6 dagar jag är hemma. Hoppas iallafall att Jonna är hemma/ledig på kvällarna o vill hålla mig sällskap..
När vi sedan åker tillbaka 5 pers i bilen söderut blir det inte något roligt förknippat med lov. Men, snart 18, snart Berlin. Tiden går snabbare än man tror tills vi vandrar ut från Domkrykan o har sommarlov. Får tänka frammåt istället.



"Vi attraherar alla kön"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback