HM shop online

Jag har inte beställt från HMs postorder/internetbutik på flera år o det lär dröja ett tag till efter denna gång. Har fått väntat på mitt paket i en evighet. Hade gått fortare för mig att   till Sthlm, handlat allt där och sedan gått tillbaka. O ändå haft god marginal med tid till annat.

Vilket fall, nu står det iallafall på deras hemsida att paketet är färdigpaketerat och att det ska ha levererats. Dock har det inte fått något kollinummer, o eftersom att jag genom jobbet den senaste tiden blivit hyffsat insatt i hur posthanteringen i vårt land fungerar var det inte med jättestor glädje... Om man har kollinummer kan man söka exakt vart paketet befinner sig o därmed se när det anländer till utlämningstället. Men, nu har inte jag något kolliummer och jag vill ha mina kläder på mig i helgen (som jag ska tillbringa hemma, med matteboken..host...).


Så nu ligger mitt dilemma i:
Ska jag trots att jag inte fått någon sms-avi gå till Ica imorgon, vara en jobbig jävel som jag själv hatar o be dem kolla om min lilla påse med kläder anlänt, vilket isåfall är extra jobb för dom eftersom att dom inte har något annat än mitt namn att gå på bland hundratals paket. Men isåfall kunna se om lördagens klädbekymmer är lösta. Eller ska jag försöka lita på posten, o troligtvis hämta ut grejerna på måndag? Varför ändrade jag inte utlämingen till jobbet? Då kunde jag gå lös på lagret själv o titta. Mkt korkat gjort av mig...


Just ja, affärsjuridiken! Jag läste ett kapitel sen somnade jag o drömde en läskig dröm om någon jag känner igen som frågade om jag inte bara skulle strunta i att köpa cd skivan jag la upp på disken o ta smuggelspriten direkt istället. Hon "visste" tydligen att jag enbart var där (på mitt eget jobb) för att köpa just smuggelsprit.
Undrar om vi fått nya varor på Ok sen igår??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback