Dagens teknik

Sixten har anlänt till familjen. Han har sina små egenheter, minst sagt. Jag tror inte han vill visa sig besegrad med en gång. Att man inte "kör" med honom på fler än ett sätt. Därav fungerar larmet lite som det vill o framför allt stereon ska man vara lycklig över om man kan byta både låt och bestämma volym själv, ibland fungerar varken eller. Pappa ska få fixa en ny stereo till mig.

Eftersom att jag nu när jag tagit ytterligare ett steg mot vuxenlivet, måste man, vilket jag nästan glömt. Ha en trafikförsäkring på bilen. Kom in på en sida på nätet där man skulle få en prisjämförelse, knappade in lite uppgifter, trycker på "Nästa" och jag överdriver inte om jag säger att de tog 10 sek innan min telefon ringde.

En kille från ett bolag slängde fram ett erbjudande om trafikförsäkring för 20:- billigare än den jag hittat. Säljande som sjutton var snubben o tyckte att jag borde byta bolag på min lägenhet också. Så långt gick jag inte.
Men nu har jag iallafall Sixten försäkrad.

image264

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback