Kvällens theme song

"Ät fett o socker tills du spyr.." - Kent, skulle kunna beskriva min lördagskväll i korthet. Jag minns inte ens när jag var hemma ensam en lördagkväll som jag inte jobbat på senast. Tidigt i våras skulle jag tippa på. Känns tråkigt, men är samtidigt helt slut i kroppen så behovet är väl större än jag tror. Om inte för att skydda min plånbok lite.

Jag kom på mig själv när jag gick till Statoil o köpte mjölk att jag betalade på kortet, trots att jag flera gånger innan jag kom in i butiken tänkt att jag skulle betala kontat eftersom att jag faktiskt hade kontanter.
Jag skrämmer mig själv över hur dålig koll jag har på mina pengar. En vecka efter att lönen kom är så gott som allt borta. Visst har jag haft en bra vecka. Men det är inte värt den summan. Ska jag aldrig lära mig?

Igår var ytterligare en krogrunda, i Uppsala denna gång. Kvällen började trevligt, jag blev halvt övergiven ett tag o tog till alla medel jag kunde innan jag tillsist fick prata ett tag med Nicklas, tack för sällskapet!

Kvällens slutsatser:
- Man kan verkligen misshandla sina fötter för ett par snygga skor. Jag har haltat i 2 dagar nu...Är det värt det? Försöker intala mig själv att skorna snart gås in, o att jag då får löning för mödan.

- Korta små svettiga män ala "Bagdad" (o korta män i allmänhet) har visat ett ökat intresse den senaste tiden. Jag har dessutom förlorat min talang att fiska drinkar i baren. Ändå går jag ut kväll efter kväll, dansandes med killar jag inte ens vill ha med att göra o dricker ändå, låter inte jättebegåvat när man ser det från den synvinkeln?



Men, ikväll håller jag mig hemma, imorgon ska jag ta det lugnt, försöka springa en runda i spåret om fötterna tillåter, i stunden känner jag mest för att amputera hela min högerfot o delar av vänstern... Sen ska det även städas o ev även ansträngas lite för årets första seriösa studerande.

Helt plötsligt känns det inte lika kul att komma tillbaka i rutiner...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback