Obehag

Efter jobbet idag stannade jag hemma på rummet när babbegänget  drog iväg för att käka kycklingrulle. Efter en stund i sängen bestämde jag mig för att duscha, började klä av mig när det knackade på dörren. Detta minst en halvtimme efter att killarna dragit. En ihärdig jäkel knackade, men jag orkade inte öppna i handduk till någon jag inte visste vem det var, hade dessutom duschen på så jag tänkte att personen i fråga får återkomma vid ett senare tillfälle. Efter ungefär en minut upphörde knackningarna  o jag sätter precis in fötterna i duschkabinen då jag hör låsklicket (då man drar låskortet genom läsaren) och att dörren efter detta öppnas. Tycker att det hela är märkligt och kikar ut lite lätt genom badrumsdörren. Jag möts då av en man som står inne i mitt hotellrum. Dörren ut i korridoren var fortfarande öppen men snubben står nästan helt inne i rummet o blir "utputtad" från "hallen" i o med att jag öpnnar toalettdörren. Jag stirrar bara på killen, med en handduk runt kroppen frågar jag honom va han gör där, jag har nämligen aldrig sett människan.

Killen börjar säga att han troligtvis gått fel, börjar tränga sig förbi mig o ska gå ut i korridoren där hans kompis väntar o frågar vad som händer. Jag stängde dörren bakom dem och insåg snabbt att något inte stod rätt till, skyndade mig att klä mig o rusade sedan ner till receptionen... Ingen har gett någon en nyckel till rummet, ingen har sett de två killarna under hela kvällen o inte efter detta heller..

Två helt okända människor visste alltså vart vi bodde, hade nyckel till vårt rum o tänkte hämta telefonerna då alla från oss, utom jag, inte befann oss på hotellet men precis hade lämnat telefonerna... Fett creepy...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback