Ett liv utan gps

Under min tid hitills på Xpress har jag haft turen att åka en bil som min kollega försett med en privat gps. Vilket är oslagbart och sparar massor av tid när man flänger runt som vi gör till ställen man inte har en aning om vart de ligger. Idag lämnade jag av denne på tågstationen i Gbg och skulle sedan hitta först parkering för att äta och möta upp Oskar, tills jag insåg att jag inte får lämna bilen mer än korta stunder med all last i, så då blev det efter säkert 30 min parkeringsletande att försöka hitta sig ut ur staden. Det visade sig vara omöjligt. Sträckan som tidigare tagit max en kvart tog mig 45 minuter att hitta. Jag avskyr att köra bil i Göterborg!

Därför bli det extra spännande när jag imorgon, första gången själv ska lasta bilen och sedan plocka upp killen jag ska jobba med i två dagar frammåt i typ, Kungälv? "Kör E6:an mot Oslo, skitlätt!" får mig så nervös att jag vill åka galet mkt tidigare än nödvändigt för att slippa komma sent till location. Får se hur det går.. :P

Igår testade jag och en kille jag jobbade med Trollhättans nattliv. Mkt svenskt, bögar och bisexuella. Men sjukt trevlig och spontan kväll! dagen idag var inte bra alls, marknaden vi skulle på var mer än loppis på en åker vilket kändes trist. Jag måste dessutom rycka upp mig i tävlingen mellan mig o den andra nya tjejen nu... Hon knappar in...

Så ikväll blir det nog rätt lugnt, killen jag sover med är som 80% av resten av hotellet på Springsteen ikväll, men några blir nog kvar här o hänger i resturangen som vanligt.

Mina favorit GL:are planerar utgång i Sthlm ikväll har jag hört, hade gärna följt med. Ser fram emot när jag kommer hem nästa gång, vilket lär dröja ännu längre  nu.. lär nog nästan matcha Ida. Men det blir bra, en riktig tjejkväll ute med för mkt vin (inte riktigt lika mkt som förra året? ;) ) kan aldrig bli fel! :)



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Kooooom hem nu lilla road-tripare, du är saknad här hemma :D <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback