Norrland

Jag trodde mig vara norrlänning, jag trodde mig ha koll på hur norrland är och jag trodde mig ha tillåtelse att skratta åt folk från söder som besöker norrland och tycker att det är som att åka till ett annat land.

Efter att jag landade i Luleå igår har jag helt ändrat åsikt. Jag har aldrig känt mig så mkt som jordens största stockholmare som här. Jag fick gå upp kl 7 imorse för att köra bilen till service, kul. Något som verkligen märks här uppe är hur folk är mot varandra. Jag hann med att ha långa samtal om motorvärmare, kaffe och service med tre olika norrlands-orginal. Folk sitter inte stelt o låssas att den andra parten är osynlig. Både roligt o störande.

Lite speciellt att sälja här uppe faktiskt, plus att morgonen med bilen förstörde min dag. SKa lägga mig tidigt o tagga om ikväll, det här ska bli bra..


Kommentarer
Postat av: Ida

Klockrent!

2008-10-02 @ 09:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback