153 km/h

Det är ingen hemlighet att de flesta på Xpress kör för fort. Sen hur mkt för fort man kör är lite olika. Jag har på senare tid hållit mig till farthållaren på 139 km/h på 110 vägar för att inte kunna bli av med körkortet. Men efter ett smärre vansinnes utrrott igår efter att Eniro vimsat till det och fått mig tio mil åt fel håll (jag ska aldrig mer lämna min gps hemma...) så var det "plattan i mattan" som smålänningarna säger. Det är bra tryck i bilen!

Jag låg 170+ upp från Hässleholm och kom över ett krön i Värnamo då jag efter någon kilometer blev stoppad av en civilsnut. Jag hade blåst om honom i 153 km/h... O då hade jag hunnit bromsa...


Men hey, jag har lärt mig en läxa, kunde vara utan både körkort och tusenlappar fattigare idag men fick rulla vidare endast med skakande ben och en jäkla tankeställare som följd.... Ibland har man tur...

Höll senare på att somna vid ratten så jag tog en frinatt på hotellet i Jönköping när jag kom dit vid 1 i natt, tog en rejäl sovmorgon och kom till Strängnäs vid 15. Sen dess har jag bara städat, tvättat och slängt sjukt mkt saker. Flera kassar med kläder och skor som är trasiga o inte används. Sjukt skönt!


Imorgon ska jag och Jennifer till Västerås, weeey!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback