36 timmars frihet

 Man hinner med mkt bara man är effektiv, nu är saken den att jag varit ledig i 36 timmar och hunnit med massor trots att jag inte varit effektiv. Jag har "långledig" o har nog inte haft en stressigare ledighet på länge. Hittills har jag  hunnit med att vara Bed & no breakfast för en kollega som höll på att somna vid ratten, jag har storstädat min lägenhet, men inte så noga om jag ändå skulle vilja, jag har lagat mat och varit social i flera timmar och hunnit med en efterlängtad utgång med gamla kära GL gänget. Spårat som vanligt. Mkt dricka, låtarna som vi spelade "Back in the days" och minst en av oss blev alldeles för full, hemsläpad med huvudet i en hink.

Det är märkligt hur tiden går fort och hur man redan talar om hur det var "förr". Ingen av oss har fyllt 20 år ännu (även om Jenn är nära ;)  ) och allt har ändrats så fort. Men... inte till det negativa, vi försöker bara vara nostalgiska. Så trots att det står en skål med skumpa och diverse kylda drycker på bordet går ändå snacket om att hälla upp vitt vin i en petflaksa.
Var länge sedan sist med GL, o det ska inte dröja lika länge till nästa gång. Då ska vi köra en trio till tuna. Gula sidenklänningar och kanske hälsa på kebabtoaletten...?



Kom knappt upp imorse, känner mig äckligast någonsin och har en tågresa framför mig nu på 6 timmar. Ikväll blir det lugnt, hjälpa mamma med förberedelser för imorgon och sedan är det le big party imorgon. Pappa fyller 50 och det ska såklart firas. Hörde jag skål?






Nu ska jag försöka göra en liten anstängning för att se ut som människa, sminket sen igår sitter sådär.. "Inte den snyggaste makeupen du haft" som Jennifer sa.. Men wtf.. Slutdestination: Järpen, jag sitter nog som jag sitter.

Kommentarer
Postat av: ida

SAKNAR ER!

2009-01-09 @ 14:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback