50-års kalas

Det är ett himla flängande just nu, värre än vanligt faktiskt. Normalt sett när jag är ledig åker jag till Strängnäs, men på den sista tiden har jag istället åkt till Norrland. Fyra gånger. Det är ett jäkla farande från söder o upp, 100 mil enkel resa. En dag på plats och 100 mil tillbaka. Vilket fall, nu sitter jag på Östersunds flygplats för sista gången på rätt lång tid och kvällens slutdestination är Göteborg/Uddevalla.

Igår var det galej på Gufassvägen. Pappa blev 50 och det skulle firas. Han var omedveten om att hälften av gästerna skulle komma, vilket blev roligt. Han fick en Zip-line tur, som en gigantisk linbana från Åreskutan, av mig o syskonen och lite blandad kompott + mängder av whiskey. Jag kastade in handuken vid 3 inatt, de sista gästerna lämnade huset 5,15.


Lustigt att höra hur gamla kompisars föräldrar sitter och pratar egentligen, o hur gamla det har blivit och hur alla vi runt växt. I och med att jag flyttade så pass tidigt har verkligen tiden stått stilla i Mörsil för min del. Jag åker upp dit, det är som en frizon och ingenting har förändrats. Bortsett från att jag snart är 7 år äldre än när vissa såg mig sist. Blir lite fel. Men, ändå trevligt.


Nu ska jag sätta mig o läsa DN eftersom att batteriet dör. Glömde mitt headset i Mörsil sist o hade packat ner det i en jackfick nu.. Eftersom att en jacka skulle checkas in på planet skulle jag byta, men lyckades lämna det i köket. Så massa ny musik i telefonen o för mkt dötid. Utan musik. Strålande!


Over aand out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback