Det var en gång en alban, en kurd o en Malin

Jag sitter just nu på ett tåg i en "djurvagn" tillsammans med två babbar (därav placeringen i djurvagnen, haha). Vi lyckades boka om våra biljetter och kunde ta ett tidigare tåg, jag slapp dessutom stöka på med tåget från strängnäs och kunde dessutom åka från Stockholm med direkttåg (!)  till Göteborg. Inte ett enda stopp alltså, superskönt men ändå segt eftersom att jag håller på att dö av uttråkning. Mina två vänner, kurden och albanen sitter och gäspar med öronen igenpluggade med musik. Jag har två telefoner och en dator i knät och knappar ivrigt på allt jag kommer åt. Börjar inse att jag kanske är lite prylnörd..?


Hade en ruskigt trevlig kväll igår, nudlar och tv-spel resulterade i utgång med whiskey och öl. Men hur trevligt som helst och alldeles lagom. Dock har jag enligt de som vet ändrat min dialekt otroligt. Blandning Göteborgska/Värmländska tror jag de kom fram till igår. Gör ju inte saken bättre att jag tillbringar resten av veckan i Gbg/Uddevalla för att bygga på den lite yttterligare. Men det är la gött eller?


aaah, nu ska jag skaka liv i kurden. over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback